Keskiviikko 14.6.

Lähdimme aamulla noin klo 9:30 matkaan kohti Boracay:ta. Tilattu taksi saapui noin puolisen tuntia myöhässä rengasrikon takia. Matka pohjoiseen rannikolle kesti noin 5 tuntia pitkin ajoittain hyvinkin kuoppaisia teitä pitkin. Pysähdyimme Kalibossa syömään ravintolassa, josta ilmeisestikin onnistuin saamaan jonkinsortin vatsapöpön kuten tulimme myöhemmin huomaamaan. Ilmeisestikin sain annoksen, joka oli makaillut aikansa lämpölampun alla.

Taksimatka Amamaros-Caticlan maksoi 3000 pesoa eli noin 50 euroa.

Boracayn saarelle mentiin Caticlan:in satamasta paatilla ja aivan loppumatka piti kahlata ja kastella samalla shortsit. Vettä oli kahlatessa napaa myöten ja kameralaukkua kannoin pääni päällä. Veneen henkilökunta ja rannan kantajat kantoivat reppuselässä lapset ja muut kastumista pelkäävät. Samoin he huolehtivat matkatavaroiden saamisesta kuivina rannalle.

Annoimme painavimmat matkatavarat kantajien kontolle. Kerroimme olevamme menossa Veli's Inn:iin ja lähdimme marssimaan kantajien perässä rantaa pitkin kohti hotellia. Kävelimme aluksi rantaa reunustavaa tietä jonkin matkaa, kunnes käännyimme pienelle syrjäpolulle ja kuljimme kapean kauppakujan lävitse. Aikamme kapeaa tietä kuljettuamme saavuimme perille. Veli's Inn sijaitsi pienen kävelymatkan päässä rannalta keskellä paikallista asutusta.

Iltapäivän lopuksi ehdimme vielä käydä rannallakin ennenkuin aurinko laski.